Thema's

dinsdag 13 november 2012

Het Proces

Een gemiddelde klant zou het een worst zijn hoe ik, als creatief, een opdracht verwerk. Zolang het eindresultaat overeen komt met de specificaties van de opdracht, de briefing, het gesprek, de introductie et cetera. Deze hoeft niet te weten dat 's nachts ineens 'het' idee door mijn hoofd schoot en direct op papier geschreven moest worden. Niet wetende dat de volgende ochtend dit idee weer keihard werd afgeschreven. Puur en alleen, omdat een goed idee tijdens een avond borrelen vaak niet zo geniaal is, als wat je op dat moment denkt. Een klant wil niet weten dat je eerst alle andere kleuren van de regenboog hebt gebruikt, voordat je uit kwam bij deze mooie kleur paars. Die hoeft niet te weten dat je op een servetje bij je kroket met een vlekkerige stift het beeldmerk hebt ontwikkeld.

Voor mijn studie moet ik wel het gehele proces tonen. Dus heb ik voor de course Branddesign alles gebundeld en online beschikbaar gemaakt via issuu.com.

Zie hier het work-in-proces-resultaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten