Thema's

dinsdag 6 november 2012

Tot het uiterste

De ontwikkeling van mijn logo stagneerde even, en ineens was daar de oplossing. Althans dit leek het geval, wanneer is een ontwerp af? Is dit het moment dat je andere uitingen gaat maken, waar je de definitieve bestanden in verwerkt? Of wanneer de opdrachtgever de factuur heeft betaald? Als het om een eigen ontwerp gaat, wat synoniem staat voor je ziel, je baby, je gezicht, dan moet deze wel mee veranderen. De truc is om na afronding van het ontwerpproces een aantal dagen of weken niet om te kijken naar je ontwerp. Als je dan dagen later toch het bestand opent en het ontwerp weer voor je verschijnt, weet je het direct. Dit ben ik, of dit ben ik zeker niet.
In mijn geval heb ik nu mijn logo laten rijpen en ben nog enkel de puntjes op de 'i' aan het zetten. Om mezelf te definiĆ«ren ben ik uiteindelijk uitgegaan van de key-words; persoonlijk, handtekening, vrolijk, maar vooral, uitwringen. Alles er uit halen wat erin zit, tot het uiterste gaan. Want op het einde van het proces, daar ligt het goud voor het oprapen. Aan het eind van de regenboog...


Nu het logo in zo'n vergevorderd stadium ligt kon ik starten met het magazine stramien, de kapstok waar ik mijn nieuwe huisstijl aan kan hangen. Graag voortbordurend op het thema en de stijl, heb ik hierboven mijn coverontwerp.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten