Thema's

maandag 8 oktober 2012

Evolutie van mijn merk

Na lang beraad en de nodige breinbrekers ben ik langzaam bij het einde van het proces. Mijn merk krijgt een gezicht. De huisstijl van wie ik ben, hoe ik mezelf zie en waar ik naar toe wil. Uiteraard is het geheel nog niet in kannen en kruiken, maar de basis is wat mij betreft zo goed als klaar. Hiermee kan ik het verdere proces van de ontwikkeling van verschillende uitingen verder uitwerken. Op mijn 33ste weer gaan studeren, en hetgeen wat ik al weet als ontwerper verder uit te bouwen heeft de basis gevormd tot mijn merk. Key-words zoals; rebirth, vernieuwing, jeugd, leren, inspireren stonden aan de basis van het onderstaande proces en logo. Ik zie mezelf dan ook als een jonge art-director met een sterke fundering, die nog steeds leergierig is en zich wil blijven ontwikkelen, vooral op het digitale pad. Waarbij de combinatie print (papier) en digitaal (ofwel multimedia) me een all-round specialist maakt die elk communicatie probleem te lijf gaat met kennis, plezier en passie.

Hieronder staat animatie van de letterkeuze en ontwikkeling tot een logo van mijn merk 'tijn'.
Naast de tekstuele invulling van mijn logo ben ik ook op zoek gegaan naar een beeldmerk, waarbij de zin 'Ik geloof dat ik een haas zie', die een sterke betekenis heeft binnen mijn familie, de leidraad vormde.
Deze onderdelen moeten uiteraard ook samen komen.
Een logo is nooit af. Ik hou ervan als deze multifunctioneel gebruikt kan worden. Als een logo op diverse, maar met uiterst strikte regels die bepaald worden door de ontwerper, ingezet kan worden op verschillende uitingen. Een logo kan in vorm en kleur wijzigen, maar moet altijd herkenbaar blijven.


Mijn merk staat voor snelheid, een idee wat zich ontwikkeld vanuit een schets tot een volwaardig concept, en uiteindelijk een product. De pay-off 'Ik geloof dat ik een haas zie' heeft alles te maken met miscommunicatie. Het ontstaan van deze zin en het gebruik ervan in mijn leven beschrijf ik op de openingspagina van mijn portfolio. Wil je meer weten, klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten