Thema's

maandag 3 september 2012

Vraag 66. Hoe beschrijf je je vak?


FAIL: Suit yourself of ...
Toen ik zestien jaar was, vroeg ik me af wat ik met mijn leven moest doen en maakte een redelijk onbewuste keus. Wat wist ik eigenlijk van het vak ontwerper. Uiteindelijk nu zeventien jaar verder ben ik nog steeds iedere dag blij dat ik iets kan verzinnen uit niets en elke dag weer iets mag creëren en daar vervolgens ook nog geld mee verdien. Er zijn beperkingen aan mijn creatieve impulsen, aangezien we altijd opdrachten krijgen van mensen met hun eigen visie op het eindresultaat. Deze beperking is een belangrijk onderdeel van mijn vak als art director. Na jaren ervaring ben ik echter behoorlijk gegroeid als creatief bij een uitgever, waarbij de key-words; concept- en stramienontwikkeling, vormgeven, DTP, bladmanagement en (blad)planning vitaal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten