Thema's

zondag 9 september 2012

Mijn DNA bestaat uit...

Hoe zit je in elkaar, wat vinden andere van je, ben je wel aardig, vinden anderen je wel aardig en wie ben je eigenlijk. Zomaar een aantal vragen die menig mens niet van zich af kan schudden. Nu kun je een machine dit laten bepalen. Er vanuit gegaan dat deze machine met een gigantische rekencapaciteit en de nodige bijzondere en grotendeels onbegrijpelijke formules een waardeoordeel kan geven op wie je nu werkelijk bent. En nog belangrijker, ga je vervolgens met het resultaat akkoord!


Voor het vak BrandDesign op het HAN neem ik de proef op de som met zo'n machine. Deze is overigens te vinden op www.personaldna.com. Wil je weten wie ik ben? Klik dan hier voor een kijkje in mijn DNA. Of zie hieronder mijn spirituele kleuren vierkant, die tevoorschijn kwam nadat ik de machine gevoed had. Wel een beetje 'thinking-inside-the-box', maar goed, ik moet het er maar mee doen.


Wat vind ik er nu eigenlijk zelf van dat ik een gekleurd blokje ben? De machine spuugde na invoer van een behoorlijk aantal vragen het volgende eruit: piep, piep, je bent een 'free-wheeling creator'. Met hieronder een aantal redenen en dit gekleurde vierkant...

De logica van het resultaat zit hem in de antwoorden op de vragen en hier kan ik me wel in vinden. Zelf heb ik in het verleden meer van dit soort onderzoeken ingevuld, waaronder de Briggs Meyer test. Deze psychologische test, gebaseerd op het werk van de psycholoog Carl Gustav Jung, wordt veelal gebruikt om kort door de bocht iemands voorkeuren te bepalen. Het geeft dan ook aan wat je sterke en zwakke punten zijn. Deze test wordt veel gebruikt in een zakelijke omgeving waar veel samengewerkt moet worden, om te kijken welke mensen kunnen samenwerken, en welke niet. Bedoeld om de reguliere gang van zaken binnen een bedrijf efficiënter en/of productiever te laten verlopen.
Omdat je zelf de controle hebt over de antwoorden die je geeft binnen zo'n test, en er doorgaans veel controle vragen zijn die bepalen of je naar waarheid de test invult, komt er denk ik altijd wel een antwoord uit die bij je past.

Ergens klinkt het ook gewoon tof om jezelf een 'Free-Wheeling Creator' a.k.a. FWC te noemen.

FCW Brinks out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten