Thema's

maandag 3 september 2012

Vraag 80. Social of Sociaal?



Door alle nieuwe ontwikkelingen vraag ik me soms wel eens af of al die sociale netwerken nu echt relaties bevorderen. Laatst hoorde ik een verhaal van een aantal jongens die eerder uit de kroeg weggingen, omdat de batterij van hun telefoon leeg was, en ze daardoor niet meer konden WhatsAppen. Dat is toch gewoon zielig. Ergens vind ik dat het gebruik van Social Media bij veel mensen doorslaat. Ik hoef niet te weten wanneer mensen naar bed gaan of wakker worden en dit posten via Facebook. Wat helemaal erg is dat ik dit soort berichten dan vervolgens toch een keer lees op mijn telefoon, computer, iPad en dergelijke. Nu staan deze communicatiemiddelen ergens nog steeds in hun kinderschoenen. Zeker als je bedenkt dat toen ik ging studeren, ik niet eens een mobiele telefoon had. Het is overigens inmiddels wel duidelijk dat al deze nieuwe manieren van communiceren niet meer weg te denken zijn, maar wat heeft het ons allemaal werkelijk opgeleverd?

To-be-continued…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten